Глобалниот пазар на паметни телефони конечно закрепнува

Глобалниот пазар на паметни телефони во првиот квартал забележа значителен раст на испораките и приходите на годишно ниво, што е знак дека конечно закрепнува, е заедничкиот заклучок на неколку водечки аналитички компании за состојбата на овој пазар.

Аналитичките компании во нивните нови анализи за состојбата на светскиот пазар на паметни телефони за првите три месеца од 2024 година малку се разликуваат во бројките околу пазарот, но, како што пренесуваат телеком медиумите, тие се обединети во заклучокот „дека пазарот конечно е закрепнување по период на контракција и дека сегашниот позитивен моментум веројатно ќе се задржи во текот на целата година“.

Според „Counterpoint Research“, приходите на глобалниот пазар на паметни телефони пораснале за 7 отсто на годишно ниво, „достигнувајќи го своето највисоко ниво досега во првиот квартал“, додека не дава конкретна бројка за тој вкупен приход, но проценува удел од 41 отсто од вкупниот пазарната вредност на „Apple“, потоа „Samsung“ со 18 отсто, „Xiaomi“ и „Oppo“ со по 6 отсто и „Vivo“ со 4 отсто удел.

Од „Counterpoint Research“ проценуваат дека глобалните испораки на паметни телефони пораснале за 6 отсто од првиот квартал на 296,9 милиони единици, главно поттикнати од резултатите во клучните региони како Европа, Блискиот исток и Африка (МЕА), како и Карибите и Латинска Америка (CALA).

Проценките на аналитичарската куќа „Omdia“ се уште пооптимистички со глобалните испораки на паметни телефони кои се зголемија за 11,6 проценти на 300,4 милиони единици, исто така, поттикнати од стабилизацијата на пазарот, силната побарувачка и намалувањето на проблемите со синџирот на снабдување по проблемите во годините на пандемијата.

Во првите три месеца од 2024 година, многу продавачи на паметни телефони забележале голем, двоцифрен раст на годишно ниво, како што се „Xiaomi“, „Honor“, „Motorola“ и „Realme“, наведуваат од „Omdia“, додавајќи дека „Transsion“ и „Huawei“ забележале и троцифрен раст.

Повторувајќи ги прелиминарните податоци од аналитичарите во компанијата IDC, и другите, исто така, го прогласија „Samsung“ за најдобар светски продавач во испораките на единици во првиот квартал, со пазарен удел од 20 проценти.

Американскиот гигант „Apple“ паднал на второто место поради проблемите на клучните пазари како Кина, кој е нивниот втор најголем пазар по американскиот во однос на обемот на испораките, но во Кина од втората половина на минатата година се соочува со силна конкуренција од „Huawei“ во премиум сегментот на кинескиот домашен пазар, што придонесе за „разочарувачките испораки“ на телефоните од моделите iPhone во првото годинешно тримесечје.

Севкупно, според аналитичарите, но и производителите, клучна технологија за овој пазар ќе биде вештачката интелигенција (AI), која веќе е нашироко интегрирана и надградена во нивните уреди од речиси сите, а аналитичарите на „Canalys“ истакнуваат дека добавувачите ќе се сосредоточат оваа година и на истражување на начините за комерцијализација на бранот генеративна вештачка интелигенција (GenAI).

„Еволуцијата на решенијата за вештачка интелигенција на уредот за паметни телефони зависи од стратешките сојузи меѓу брендовите, продавачите на чипови и софтверските компании. Продавачите ќе бараат отворена соработка со лидерите во индустријата за да донесат уникатни и персонализирани решенија за вештачка интелигенција до крајните корисници. Долгорочно, продавачите ќе бараат да ги донесат овие карактеристики на вештачка интелигенција во цени од средна класа за да додадат повеќе корисници во нивните родни екосистеми со вештачка интелигенција и да ги зголемат приходите“, коментираат од „Canalys“.